Pagina's

vrijdag 7 oktober 2016

Veel gedaan, weinig geblogd..........


Zoals ik de vorige keer al gezegd had wou ik een hele mooie das maken voor mezelf. Dat is ook de reden geweest dat het bloggen erbij in geschoten is.

Ik had het pakket bij Tante Roos besteld.

Wat was ik blij toen de doos er was! En de kleuren waren in het echt nog mooier.

Deze kleur had ik ipv de olijfgroene kleur.





Ik had de kleuren zelf nooit uitgezocht, maar wat vind ik het mooi.

Hij is nu helemaal gehaakt ( heb hem zelfs al een paar dagen gebruikt) maar er moeten nog wat pompommetjes op die het helemaal af maken. Als die erop zitten krijgen jullie de foto's te zien.


Wat was het weer een tegenvaller deze week. Oké voor de tijd van het jaar was het niet verkeerd, en het was in ieder geval droog. Maar ineens was het koud, dat is iets waar ik even aan moet wennen. Met mijn mooie das heb ik het alweer wat warmer. Als het nog een weekje zo blijft dan weten we niet meer beter!

En wat hoort en nu echt bij de herfst? Pompoensoep natuurlijk!
Dat was weer een goede reden om de slowcooker tevoorschijn te halen.

Hij was weer erg lekker, er zijn een paar porties weggeven. En er ligt nog wat in de diepvries.


Ik hoorde vandaag iemand vertellen dat hij een aantal jaren in zijn jeugd elke vrijdag een taart maakte of iets anders lekkers. Dat vond ik zo'n leuk idee, en mijn zoontje had meteen een idee om kruimelroomvlaai te maken. Van mij had het wel iets makkelijkers mogen zijn. Maar dacht ik laat me niet kennen en ga naar mijn LEF-land (dat is de mindset waar ze op school mee werken) Ik heb een recept gegoogled en  ben het gaan maken. Dit was het resultaat:
Ik heb geleerd dat ik meer moet bewaren voor de kruimels er bovenop. En ik had nu een pak appel-kruimeltaart mix gebruikt, daar zat een overheersende citroensmaak aan die mij stoorde. Maar de kinderen en mijn ouders totaal niet. Hij is helemaal op gegaan.

Het recept voor de kruimeltaart met room:

Het deeg is zoals ik al zei van een kant en klaar pakket
De room heb ik wel zelf gemaakt en daar heb je het volgende voor nodig:

- 600 ml melk
- 2 eieren
- 2 eierdooiers
- 2 zakjes vanille suiker
- 100 gram fijne suiker
- 50 gram gezeefde bloem

Zet de melk met de vanille suiker op het vuur. Laat het heet worden, tegen het koken aan.
Klop de eieren met de dooiers en de suiker tot een romige massa. Voeg de bloem toe en blijf roeren.
Schenk de hete melk in en dun straaltje bij het eiermengsel, blijf roeren. Giet het mengsel terug in de pan en breng het op een laag vuur aan de kook.
Laat het zo'n 2/3 minuten koken maar blijf roeren!
Laat de room opstijven in de koelkast.
Verdeel het mengsel over de afgekoelde taartbodem. En verdeel de kruimels erover heen.
Bewaar de taart in de koelkast.

Mijn zoontje wil altijd de grootste kruimels en de rest laat hij liggen. Vandaag heeft hij alles opgegeten, 2 stukken zelfs!

Ik ga vanaf nu weer proberen om regelmatiger wat te schrijven. Vind het toch wel erg leuk, maar zo worden het zo'n grote stukken tekst.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten