Pagina's

donderdag 16 januari 2014

Rozen deken

Hoi,
 
Ik schrijf deze blog via mail, dus hoop dat het met de foto lukt.
 
Ik wil een rozen deken gaan maken en vond dit ook een leuk idee ipv granny's. Heeft iemand een idee hoe je die maakt?
 
Ondertussen haak ik lekker verder aan de strependeken, en vertaal ik wat patronen.
 
Ik wil zelf mijn brood gaan bakken. Ik heb met de kerst een broodbakmachine gekregen. Maar vindt dat het brood dan geen fijne vorm heeft. Gister heb ik het deeg in de broodakmachine gemengd en laten rijzen. Het in een vorm gedaan en in de oven gebakken. Waarom weet ik niet maar het was best mislukt. Of dat het ander brood was omdat het glutenvrij was, dat zou ook nog kunnen. Vandaag heb ik zelf met de hand het deeg gemengd en bij de verwarming gezet om te rijzen. Toen kreeg ik de tip om de over voor te verwarmen op 50 graden en hem daar in te zetten. Dat werkte erg goed en het brood zag er lekker uit. Toen mijn dochter thuis kwam zag ze het brood en zei dat ze het lekkere brood met tomatensoep wou eten. Het brood was al op voordat ik er een foto van kon maken. Dus volgende keer beter.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb deze vorig jaar gehaakt,maar heb er zelf nadien nog een rand omheen gehaakt,alleen dat blogbericht kan ik zo snel niet terug vinden op mijn blog,wel als hij net klaar is nog zonder de rand met de link naar waar ik het patroon heb gekocht... http://mijneigenplekkie.blogspot.nl/2013/05/finished.html

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi angeline, ik heb net even gekeken en hij is echt heel erg mooi. Ik heb een andere roos die ik wil gaan maken. Tutti heeft me geholpen door te zeggen hoe zo'n rondje gemaakt wordt. Heb er al helemaal zin in

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien bij Angeline hoe het ongeveer gaat worden! Hoeveel heb je er al af?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw die is leuk zeg. Ben benieuwd naar je resultaat.

    Ennuuh lekker brood daar eet je je vingers bij op logisch dat je geen tijd had om een foto te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen